GHID

    ,,CONSTRUIREA UNEI CULTURI SCOLARE

    DEMOCRATICE SI INCLUZIVE’’

     

    Prezentul ghid a fost realizat in cadrul Proiectului “Equal Opportunities in changing learning environments”, 2019-EY-PMIP-0005 finantat prin Mecanismul Financiar al SEE 2014-2021 implementat in perioada 01.03.2021 – 30.07.2022 de Casa Corpului Didactic Brasov, in calitate de beneficiar.

     

    Ghidul ofera scolilor din Brasov, dar si din tara, o resursa educationala deschisa, un instrument util in vederea construirii unei culturi scolare democratice si incluzive, care sa asigure o valoare adaugata in structura organizationala a institutiilor lor. Documentul este destinat directorilor de scoala, cadrelor didactice, formatorilor, consultantilor si altor persoane implicate in domeniul educatiei in Romania si poate fi utilizat la orice treapta a sistemului de invatamant, precum si in invatamantul nonformal.

     

     

    Ghidul este realizat cu aplicatia Livresq si poate fi consultat la adresa

    https://library.livresq.com/details/622ddaceb2f4b900088d5b72

     

     

    Structura ghidului este data de urmatoarele trei componente:

     

    • Partea I. Delimitari conceptuale in cadrul careia sunt explicate conceptele cheie utilizate, dar si valorile unei scoli democratice. Sunt enumerate motivele pentru care e necesara o abordare democratica in institutiile de invatamant, dar si care sunt beneficiile unei scoli democratice.

     

    • Partea 2. Stadiile scolii democratice prezinta indicatorii si descriptorii care caracterizeaza diversele stadii ale unei scoali democratice, precum si o descriere a comportamentelor predominante pentru fiecare dintre aceste stadii. Perspectivele luate in considerare sunt coordonatele principale ale stilului managerial, valorile pe care este centrata educatia si conduita elevilor.

     

     

    • Partea 3. Pasii de implementare enumera si descrie pasii procesului prin care scolile pot consolida participarea managerilor, profesorilor, elevilor, parintilor si partenerilor sociali la demersul de democratizare a scolii.

    Embrionul societatii este scoala care genereaza regulamente, proceduri, decizii si construieste relatii care influenteaza calitatea vietii zilnice a fiecarui membru. Daca toate acestea se bazeaza pe principiile de baza ale procesului de predare-invatare-evaluare prin, despre si pentru democratie si drepturile omului, atunci societatea formata din cetateni – fosti, actuali si viitori elevi ai unei astfel de scoli - va fi una cu adevarat democratica.

     

     

    Speram sa considerati util acest ghid si sa il implementati in cadrul scolii dumneavoastra!

     

     

            Cu deosebita consideratie,

            Echipa de proiect

    Page 1 of 2
    © 2021 Casa Corpului Didactic Brasov. Toate drepturile rezervate.